Millainen on hyvä tarjous? – 5 vinkkiä

Myyntipalaveri on mennyt nappiin ja seuraavaksi pitäisi tehdä tarjous, joka todellakin puhuttelee asiakasta ja saadaan asiakas ”koukkuun”. Tarjouksen laatimiseen kannattaa aina panostaa ja paneutua jokaiseen yksilöllisesti. Asiakkaat pyytävät monesti useilta tarjouksia ja tässä onkin mahdollisuus erottua hyvin tai huonosti kilpailijoista ja vakuuttaa asiakkaasi palvelustasi/tuotteestasi.

Tässä blogipostauksessa jaan sinulle 5 tehokasta vinkkiä, jotka auttavat luomaan houkuttelevia tarjouksia riippumatta palvelusta tai tuotteesta.

Tarjous on tehokas silloin, kun se tuntuu asiakkaasta henkilökohtaiselta

1. Personalisointi: Ensimmäinen avain hyvään ja tarjoukseen on personalisointi. Jokaiseen tarjoukseen kannattaa panostaa, tutustua asiakkaaseen ja vastata hänen tarpeisiin. Asiakkaat arvostavat, kun heidän tarpeensa ja toiveensa kuullaan ja otetaan huomioon. Käytä siis aikaa tutustuaksesi asiakkaaseesi niin myyntipalaverissa kuin tekemällä kunnolla taustatutkimusta ja räätälöi tarjouksesi heidän tarpeidensa mukaan.

2. Persoonallisten hyötyjen korostaminen : Asiakkaat haluavat tietää, miten he hyötyvät palvelustasi/tuotteestasi. Juuri he, eivät kaikki asiakkaasi. Älä keskity pelkästään tuotteen tai palvelun ominaisuuksiin, vaan korosta niiden tuomia etuja kyseiselle asiakkaalle. Käytä selkeää kieltä ja konkreettisia esimerkkejä siitä, miten asiakas säästää aikaa, rahaa tai vaivaa valitessaan juuri sinut.

Kun asiakas ymmärtää miten palvelusi ratkaisee HEIDÄN ongelman, erotut muista

3. Ongelman ratkaisuun pureutuminen: Tarjoa ratkaisu asiakkaan ongelmiin. Tutki asiakkaan tarpeita ja haasteita. Kysele heiltä paljon tarkentavia kysymyksiä, jotta ymmärrät juurisyyt. Varmista, että tarjous vastaa selkeästi näihin haasteisiin. Pureudu tarjouksessa ongelmien ratkaisemiseen useassa kohtaa, jotta asiakas tunnista ratkaisun. Kun asiakas tunnistaa, että palvelusi voi todellakin helpottaa heidän arkea, elämäänsä tai liiketoimintaansa, se lisää houkuttelevuutta merkittävästi. Tarjous on hyvä, kun se kertoo todella kuinka se ratkaisee asiakkaan kohtaamaan ongelmaan.

4. Selkeys ja yksinkertaisuus: Vältä monimutkaisia lauseita ja liian teknistä kieltä. Esimerkiksi markkinointipalveluiden tarjouksissa usein käytetään ammattikieltä, jota kaikki eivät ymmärrä,”CPC” niiiin mikä oli?? Eli käytä selkeää arkikieltä ja yksinkertaista asioista. Selkeä viestintä auttaa asiakasta ymmärtämään tarjousta paremmin. Voit avata ja selittää termejä auki jos sille on tarve. Käytä konkreettisia esimerkkejä ja kuvia, jos se auttaa viestimään tarjouksen sisällön selkeästi.

5. Anna koukku ja call to action asiakkaalle: Viimeistele tarjouksesi ”call to actionilla”. Luo hieman kiireellisyyden tunnetta tai tarjoa lisäetuja niille, jotka tarttuvat tarjoukseen nopeasti. Esimerkiksi ”Jos yhteistyö aloitetaan 7 päivän sisällä, saatte 1 kk -50%”. Kerro kuinka yhteistyö päästään aloittamaan ja mitä asiakkaan pitää tehdä seuraavaksi. Käytä positiivista kieltä, joka kannustaa asiakasta tarttumaan tilaisuuteen.

Luomalla henkilökohtaisen, hyötyjä korostavan ja ongelman ratkaisevan selkeän tarjouksen voit erottua vakuuttavasti kilpailijoista. Älä unohda tarjousta suunnitellessasi kuinka tärkeä osa se on myyntiä ja muista sovittaa se aina asiakkaasi tarpeisiin sekä odotuksiin. Personalisointi, personalisointi, personalisointi.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *